שמעון פרס של ירושלים: תקציב לשכת ראש העיר זינק חדות בימי ברקת

    ארי וידר 1 Comment on שמעון פרס של ירושלים: תקציב לשכת ראש העיר זינק חדות בימי ברקת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית ירושלים ניר ברקת גילה נדיבות ייחודית כשהודיע כי יאמץ את הנוהג של ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג שהשתכר דולר בלבד על תפקידו כראש העיר, והודיע כי אף הוא אינו מתכוון ליטול משכורת על תפקידו.

    אולם על פי נתוני תקציב עיריית ירושלים המוצגים מתברר כי דווקא בזמן כהונתו של ניר ברקת כראש העיר חלה לכאורה עליה תלולה בעלות לשכת ראש העיר בין היתר באמצעות שכר גבוה ליועצים חיצוניים, תקנים והוצאות לשכה.

    מדובר על פי הנתונים בעליה משמעותית ביותר ולעיתים כזו המשקפת מאות אחוזים.

    בשנת 2008 אז כיהן אורי לופוליאנסקי בתפקיד ראש העיר היו התקנים בלשכתו כ-7.5 תקנים לעומת 17 תקנים שקיימים היום בלשכת ראש העיר.

    גם בנושא השכר ליועצים חיצונים בלשכה חלה עליה דרמטית.

    אם בשנת 2008 היה השכר כ-190 אלף ש"ח הרי שהיום השכר הוא 637 אלף ש"ח. עליה של מאות אחוזים.

    וכמה עולה כיום לשכת ראש העיר לקופת משלם המיסים הירושלמי? למעלה מ-6 מיליון שקל לעומת פחות מ-2 מיליון שקל בזמן כהונת לופוליאנסקי.

    מעיריית ירושלים הגיבו לאתר 'קול חי' ואמרו: "הפרטים אינם מדוייקים. אין כל חריגה בתקציב לשכת ראש העיר ומספר התקנים בלשכה לא גדל. במשך שנים רבות עד שנת 2010 נחלק תקן כוח האדם של לשכת ראש העיר בין 2 סעיפים תקציביים- סעיף לשכת ראש העיר, וסעיף יועצים ופקידים והדבר לא שיקף נכונה את התקינה של לשכת ראש העיר.

    בשנת 2010 בוצעה הסדרה ותוקן סעיף התקנים בלשכה והוצג בספר התקציב בסעיפים הנכונים במטרה להציגו בשקיפות.

    במסגרת זו ב- 2010 עמד כ"א בלשכה על 19 תקנים ו-2 משרות שעתיות ובהתאם לכך תוקצב שכר העובדים ועל כן אין כל עלייה או חריגה בתקנים.

    חשוב לציין כי הגידול השנתי בתקציב משקף עליה בשכר העובדים, כפי שקורה בכל אגף אחר בעירייה או בכל מקום עבודה אחר.

    באשר לתקציב היועצים: ראש העיר רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשר עם המגזרים השונים ועל כן מרבית הגידול בתקציב היועצים מיועד להעסקת יועצים למגזרים השונים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ליבי אומר לי (ויש לזה על מה לסמוך) שעוד יבוא יום וברקת ייחקר ויעמוד למשפט על עבירות חוק בתפקודו כראש העיר ומי יודע, אולי המגעיל הזה יהיה עוד בכלא.